Ul. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
|
Program szukaj układ godzinowy układ tabelaryczny warsztaty
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 10:00-11:30 | Tajniki tworzenia własnej kolekcji entomologicznej – warsztaty dla początkujących Prowadzą: dr Anna Sobieraj-Betlińska oraz Karolina Mrotek, Viktoriia Spilna (studentki II roku biologii I stopnia, członkinie Koła Naukowego WNB) Jeśli od dzieciństwa bawiłeś się w podwórkowego detektywa i intrygowało Cię każde małe „zwierzątko” napotkane na Twojej drodze. Jeśli przynosiłeś do domu miliony motyli, pszczół, chrząszczy, mrówek czy os to wiedz, że te warsztaty są dedykowane właśnie dla Ciebie! To tutaj będziesz miał niezwykle wyjątkową okazję poznać tajniki tworzenia własnej kolekcji entomologicznej. Pokażemy Ci jaki sprzęt entomologiczny i odczynniki chemiczne są niezbędne do odławiania owadów w terenie, a bez jakich nie dasz rady ich spreparować. A jeżeli dotychczas nie zwracałeś specjalnie uwagi na owady, może się okazać, że to spotkanie „twarzą w twarz” z nimi zaszczepi w Tobie miłośnika entomologii. Warsztaty rozpocznie krótka i barwna prelekcja dotycząca owadów. Na początku części praktycznej będziesz miał możliwość obejrzenia kolekcji gablot z różnorodnymi owadami. Następnie zapoznasz się z etapami tworzenia własnej kolekcji entomologicznej. Na koniec warsztatów będziesz miał możliwość spreparowania owada. Być może warsztaty okażą się dla Ciebie preludium do ciekawego hobby…Zatem nie wahaj się i już dziś zapisz się na nasze owadzie warsztaty dla początkujących! | Od 6 klasy Szkoły Podstawowej | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, sala 114 (I piętro) | brak miejsc | Tak | 11:30-12:30 | Świat mikrobów widziany pod mikroskopem Prowadzą: dr Marta Małecka-Adamowicz oraz Weronika Zakaszewska (studentka III roku na kierunku biotechnologia, członkini Koła Naukowego WNB) W ramach zaproponowanych zajęć uczestnikom zostaną przybliżone zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty związane ze światem mikroorganizmów. Warsztaty mają na celu poszerzenie wiedzy dotyczącej mikroskopii oraz opanowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji mikroskopowych form morfologicznych bakterii na podstawie wcześniej przygotowanych i wybarwionych przez uczestników preparatów. | 6 - 8 klasa Szkoły Podstawowej | Katedra Mikrobiologii i Immunobiologii, Al. Powstańców Wielkopolskich 10, sala 328 (III piętro) | brak miejsc | Tak | 11:30-12:30 | Czy biolodzy mają pH? Jak zmierzyć pe-ha (pH)? Prowadzą: dr inż. Małgorzata Sutkowy, Członkowie Koła Naukowego Wydziału Nauk Biologicznych: Maniawska Amelia, Muzaffarova Violetta (I rok kierunku Biotechnologia, I st.) Słowo „kwaśny” kojarzy nam się zazwyczaj ze smakiem, który odczuwamy jedząc cytrusy lub niedojrzałe jabłko. Dla biologa to słowo ma jednak zupełnie inne znaczenie, gdyż określa odczyn roztworu czyli pH. Różne substancje mogą mieć odczyn: kwaśny, zasadowy lub obojętny. Do określania pH biolodzy stosują na przykład wskaźniki kwasowości, czyli substancje chemiczne, których barwa zmienia się zależnie od pH środowiska. Okazuje się, że mogą mieć one jedną formę zabarwioną, a także dwie lub więcej. Na tych zajęciach poznasz podstawowe wskaźniki jedno-, dwu- i wielobarwne, a także inne sposoby pomiaru pH. | liceum i dorośli | Katedra Biotechnologii, ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 12, sala 011 (piętro -1) | brak miejsc | Tak | 13:00-14:00 | Czy biolodzy mają pH? Jak zmierzyć pe-ha (pH)? Prowadzą: dr inż. Małgorzata Sutkowy, Członkowie Koła Naukowego Wydziału Nauk Biologicznych: Paulina Głazik, Dominika Zając i Karolina Bis Słowo „kwaśny” kojarzy nam się zazwyczaj ze smakiem, który odczuwamy jedząc cytrusy lub niedojrzałe jabłko. Dla biologa to słowo ma jednak zupełnie inne znaczenie, gdyż określa odczyn roztworu czyli pH. Różne substancje mogą mieć odczyn: kwaśny, zasadowy lub obojętny. Do określania pH biolodzy stosują na przykład wskaźniki kwasowości, czyli substancje chemiczne, których barwa zmienia się zależnie od pH środowiska. Okazuje się, że mogą mieć one jedną formę zabarwioną, a także dwie lub więcej. Na tych zajęciach poznasz podstawowe wskaźniki jedno-, dwu- i wielobarwne, a także inne sposoby pomiaru pH. | Szkoła Podstawowa, Młodzież licealna | Katedra Biotechnologii, ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 12. sala 011 (piętro -1) | brak miejsc | Tak | 14:00-15:00 | Woda i pogoda Prowadzą: mgr Justyna Kwiatkowska-Giżyńska, mgr Gabriela Pilarska oraz Jakub Wojtacki i Martyna Tomczak (studenci II roku studiów magisterskich na kierunku Biotechnologia) Zajęcia mają na celu przedstawienie dzieciom podstawowych właściwości wody oraz pokazać procesy atmosferyczne, które wpływają na pogodę. Dzieci będą odkrywać, jak woda krąży w przyrodzie i jak jej stany skupienia oraz przemiany wpływają na zjawiska pogodowe, takie jak deszcz, śnieg czy tornado. | Młodzież licealna | Katedra Fizjologii i Toksykologii, ul. Chodkiewicza 30 (Budynek F), sala 1.5 | 6 z 10 | Tak | 14:00-15:00 | Eko-oczyszczalnia skutków zmian klimatycznych Prowadzą: dr inż. Ewa Zastempowska, mgr Klaudia Bucoń oraz Jakub Wojtacki i Martyna Tomczak (studenci II roku studiów magisterskich na kierunku Biotechnologia) Zajęcia mają na celu wprowadzenie dzieci szkół podstawowych w zjawisko eko – oczyszczania wody. Człowiek korzysta z różnych wód. Czerpie ją z rzek i jezior, która podczas wykorzystania przez ludzi w domach, fabrykach ulega zabrudzeniu i zanieczyszczeniu różnymi substancjami. Przyczyną zanieczyszczenia wód mogą być także zmiany klimatyczne wywołane chociażby dużą emisja dwutlenku węgla. Naturalny system jednak broni się przed niekorzystnymi skutkami zmian klimatu poprzez zjawisko samooczyszczania. Uczniowie na zajęciach będą mieli okazję zaobserwować samooczyszczanie wody, którego dokładność zależy od rodzaju warstw gleby. | Szkoła Podstawowa | Katedra Fizjologii i Toksykologii, ul. Chodkiewicza 30 (Budynek F), sala 1.4 | brak miejsc | Tak | 14:30-15:30 | Co to jest gleba i jak się zmienia ? Prowadzi: dr Jolanta Tyburska-Woś Bez gleby nie byłoby życia, gleba występuje wszędzie, jest miejscem życia wielu organizmów. Podczas warsztatów odpowiemy na pytanie z czego składa się gleba, jak powstaje i jak możemy ją lepiej poznać. Sprawdzimy czemu niektóre gleby są żółte, inne czerwone lub czarne. Na zajęciach uczestnicy wykonają profil gleby a także namalują obraz za pomocą farby z gleby. | Klasy III – VI Szkoły Podstawowej | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, sala 3 | brak miejsc | Tak | 14:30-15:30 | Alchemiczna Przygoda Wiedźmina Prowadzą: dr inż. Małgorzata Sutkowy, dr Magdalena Trojankiewicz, mgr Wojciech Lipa oraz Członkowie Koła Naukowego WNB: Monika Jakoby, Weronika Zakaszewska, Damian Zawadzki, Igor Szczepaniak, Maja Tkaczyk, Maria Pozorska, Dominika Pokorzyńska, Weronika Sikorska, Karolina Bis, Grzegorz Powalski, Katarzyna Skibowska Czy jesteście gotowi wkroczyć do świata Wiedźmina, gdzie alchemia, magia i nauka splatają się w jedną, fascynującą opowieść? W naszej najnowszej przygodzie czeka was wyjątkowe wyzwanie – "Alchemiczna Przygoda Wiedźmina"! Wyobraźcie sobie laboratorium wypełnione tajemniczymi eliksirami, zwojami pełnymi starodawnych receptur i eksperymentami, które mogą ocalić świat... albo doprowadzić do katastrofy. W tej przygodzie wcielicie się w rolę uczniów Akademii Oxenfurckiej, którzy muszą pomóc samemu Białemu Wilkowi odkryć sekrety alchemii, aby powstrzymać rozprzestrzeniającą się zarazę, zagrażającą całemu Kontynentowi. Wiedźmiński escape room to emocjonująca przygoda, w której uczestnicy, podzieleni na pięć rywalizujących drużyn, wcielają się w adeptów szkoły wiedźminów. Aby rozwiązać zagadki i ukończyć wiedźmińskie szkolenie, drużyny muszą wykorzystać swoje umiejętności w eksperymentach chemicznych i biologicznych, takich jak warzenie eliksirów czy analiza potworzych próbek. Zwycięża drużyna, która szybciej przejdzie wszystkie etapy i zdobędzie miano mistrza wiedźmińskiego fachu!
| Młodzież licealna oraz dorośli | ul. ks. J. Poniatowskiego 12, sala 011 | 1 z 15 | Tak | 15:00-16:00 | Wpływ zmian klimatycznych na zdrowie człowieka w aspekcie mikrobiologicznym Prowadzą: mgr Iwona Adamczyk, dr Katarzyna Łubiech, dr hab. Magdalena Twarużek, prof. uczelni Analiza wpływu ocieplania klimatu na rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych - zmiany w mikrobiomie człowieka pod wpływem czynników środowiskowych. Z drugiej strony czy mikroorganizmy mogą nam pomóc w walce z ociepleniem klimatu? Demonstracja metod hodowli mikroorganizmów środowiskowych wraz z odpowiedzią na powyższe zagadnienia. | Młodzież licealna | Katedra Fizjologii i Toksykologii, ul. Chodkiewicza 30 (Budynek F), sala 1.4 | brak miejsc | Tak | 15:30-17:00 | Zastosowanie testu Allium do oceny cytotoksyczności i mutagenności wybranych substancji chemicznych Prowadzą: dr Małgorzata Siatkowska, dr Katarzyna Robaszkiewicz oraz Dominika Zając i Wiktoria Piotrowska (Studentki Koła Naukowego WNB) Rozwój metod biologicznych, które pozwalają monitorować zmiany zachodzące w środowisku oraz oceniać ich negatywne skutki stanowi istotny aspekt dzisiejszych czasów. Test Allium jest metodą prostą, szybką w wykonaniu i nie generującą wysokich kosztów. Z tego względu stanowi narzędzie coraz częściej używane przez naukowców zajmujących się monitoringiem środowiska. W trakcie zajęć uczestnicy poznają podstawy testu Allium, przygotują preparaty mikroskopowe z merystemów wierzchołkowych korzeni hodowanych w wybranych toksycznych związkach chemicznych i przeanalizują ich wpływ na podziały komórek. | Od 15 roku życia | Katedra Biochemii i Biologii Komórki, ul. Poniatowskiego 12, sala 07 (piętro -1) | 7 z 12 | Tak | 15:45-16:45 | Alchemiczna Przygoda Wiedźmina Prowadzą: dr inż. Małgorzata Sutkowy, dr Magdalena Trojankiewicz, mgr Wojciech Lipa oraz oraz Członkowie Koła Naukowego WNB: Monika Jakoby, Weronika Zakaszewska, Damian Zawadzki, Igor Szczepaniak, Maja Tkaczyk, Maria Pozorska, Dominika Pokorzyńska, Weronika Sikorska, Karolina Bis, Grzegorz Powalski, Katarzyna Skibowska Czy jesteście gotowi wkroczyć do świata Wiedźmina, gdzie alchemia, magia i nauka splatają się w jedną, fascynującą opowieść? W naszej najnowszej przygodzie czeka was wyjątkowe wyzwanie – "Alchemiczna Przygoda Wiedźmina"! Wyobraźcie sobie laboratorium wypełnione tajemniczymi eliksirami, zwojami pełnymi starodawnych receptur i eksperymentami, które mogą ocalić świat... albo doprowadzić do katastrofy. W tej przygodzie wcielicie się w rolę uczniów Akademii Oxenfurckiej, którzy muszą pomóc samemu Białemu Wilkowi odkryć sekrety alchemii, aby powstrzymać rozprzestrzeniającą się zarazę, zagrażającą całemu Kontynentowi. Wiedźmiński escape room to emocjonująca przygoda, w której uczestnicy, podzieleni na pięć rywalizujących drużyn, wcielają się w adeptów szkoły wiedźminów. Aby rozwiązać zagadki i ukończyć wiedźmińskie szkolenie, drużyny muszą wykorzystać swoje umiejętności w eksperymentach chemicznych i biologicznych, takich jak warzenie eliksirów czy analiza potworzych próbek. Zwycięża drużyna, która szybciej przejdzie wszystkie etapy i zdobędzie miano mistrza wiedźmińskiego fachu!
| Młodzież licealna oraz dorośli | ul. ks. J. Poniatowskiego 12, sala 011 | 3 z 15 | Tak | 16:00-17:00 | Co wiemy o łąkach kwietnych w mieście? Stwórz własną ekobombę! Prowadzą: mgr Ewa Wachowiak-Świtała, Katarzyna Skibowska: Członkini Koła Naukowego WNB (studentka III roku kierunku biologia) Łąki kwietne nie dość, że cieszą oczy mieszkańców i pozwalają na większy kontakt z naturą, to również spełniają wiele ważnych funkcji. Jest to między innymi schronienie i zapewnienie pożywienia dla wielu zwierząt, w tym bardzo istotnych dla nas i przyrody zapylaczy, czy też oczyszczają nasze powietrze. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się o gatunkach roślin pożądanych na łąkach kwietnych, o zaletach tworzenia tych łąk w miastach oraz sami będą mogli wykonać własne „seed bombs” czyli bomby z nasionami, by metodą Fakuoki pomóc przyrodzie. | Od 4 klasy Szkoły Podstawowej | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, sala 114 (I piętro) | 1 z 15 | Tak | 16:00-17:00 | Co się kryję w Bałtyku?- czyli o hydrobiontach żyjących w naszym morzu Prowadzą: Mgr Mikołaj Matela, Aleksandra Krajnik (Studentka I roku Biologii II stopnia) Warsztaty mają na celu zapoznanie z funkcjonowaniem ekosystemu Morza Bałtyckiego. Uczestnicy będą mieli okazję poznać faunę hydrobiontów bałtyckich na przykładzie preparatów wybranych gatunków. Podczas warsztatów uczestnicy poznają metody oznaczania prezentowanych organizmów oraz zapoznają się z ich biologią i pełnioną funkcją w ekosystemie Bałtyku. | 6 - 8 klasa Szkoły Podstawowej, Młodzież licealna | Katedra Hydrobiologii, Al. Powstańców Wielkopolskich 10. sala 143 (I piętro) | 7 z 10 | Tak | 17:00-19:00 | Dziób - uniwersalne narzędzie i niezwykły regulator temperatury w dobie zmian klimatycznych Prowadzą: mgr Monika Wójcik-Musiał, lic. Bartosz Musiał Dzioby różnią się swoim wyglądem, budową i spełnianymi funkcjami, dzięki nim niektóre gatunki ptaków są nawet w stanie regulować temperaturę swojego ciała. Rozmiar dzioba może być też zależny od strefy klimatycznej, w jakiej występuje dany gatunek - wszystkie te interesujące współzależności omówione zostaną w trakcie zajęć. Uczestnicy będą mieć również niepowtarzalną okazję dopasować zgromadzone w sali narzędzia i sprzęty codziennego użytku (nożyczki, kombinerki, sitka, etc.) do dziobów kilkunastu gatunków, wg analogicznie spełnianych przez nie funkcji. Zajęcia zakończone będą nocnym spacerem po uniwersyteckim ogrodzie (opcja dla chętnych). | Od 7 klasy Szkoły Podstawowej | Sala dydaktyczna Ogrody Botanicznego UKW | 11 z 28 | Tak | 17:00-18:00 | Co w krwi piszczy? Analiza elementów morfotycznych krwi Prowadzi: dr inż. Henryk Mikołaj Kozłowski Czy zastanawiałeś się, co skrywa kropla krwi? Podczas naszych warsztatów nauczysz się rozpoznawać poszczególne elementy morfotyczne krwi, takie jak krwinki czerwone, białe oraz płytki krwi. Dzięki technikom barwienia i pracy z mikroskopem odkryjesz, jak wygląda krew pod lupą naukowca. Dowiesz się, jakie funkcje pełnią te elementy i dlaczego są kluczowe dla zdrowia organizmu. Przygotuj się na fascynującą podróż do świata mikroskopijnej biologii! | Od 15 roku życia | Katedra Genetyki, Al. Powstańców Wielkopolski 10, sala 230 (II piętro) | 1 z 10 | Tak |
wykład
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 10:15-11:00 | Świat na granicy. Wspólnie zadbajmy o naszą planetę Prowadzą: dr Hanna Ziuziakowska, Oddział Profilaktyki Zdrowotnej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bydgoszczy Przyszłość i dobrostan ludzkości jest nierozerwalnie zależny od dobrostanu naszej planety. Istnieje więc wielka potrzeba, aby zwrócić uwagę i zadbać o systemy regulujące stan Ziemi takie jak zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, utrata lasów czy utrata bioróżnorodności. Działania ludzkości w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat spowodowały, iż granice chroniące stabilność życia na Ziemi zostały poważnie naruszone. Spokojna przyszłość człowieka jest tym samym niepewna. Konsekwencje zaniedbania środowiska są przytłaczające, wzbudzają niepokój, ale istnieje jeszcze szansa naprawy popełnionych błędów. Nauczmy się działać razem z przyrodą, a nie przeciwko niej. Przyszłość jest w naszych rękach! | 7-8 klasa Szkoły Podstawowej | Al. Powstańców Wielkopolskich 10, sala 30 (parter) | 15 z 40 | Tak | 16:30-17:30 | Muchomor czerwony pod lupą naukowców Prowadzi: dr inż. Magdalena Kulczyk-Skrzeszewska Muchomor czerwony często przedstawiany jest w sztuce i folklorze jako symbol tajemniczości i magii. Nie dajmy się jednak zwieść urokowi tego trującego grzyba. Niepokojąca jest moda na bezkrytyczne przyjmowanie treści dostępnych w internecie. Spotkanie ma na celu przedstawienie naukowo potwierdzonych informacji dotyczących właściwości Amanita muscaria | Od 6 klasy Szkoły Podstawowej | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, sala 116 (I piętro) | 16 z 35 | Tak |
Wykład z pokazem
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 13:00-14:00 | Owady w sztuce, kulturze i świadomości społecznej Prowadzą: dr Anna Sobieraj-Betlińska, mgr Barbara Kilińska oraz Karolina Mrotek, Viktoriia Spilna (studentki II roku biologii I stopnia, członkinie Koła Naukowego WNB) Od starożytności do czasów współczesnych owady dostarczają inspiracji artystom – poetom, malarzom, rzeźbiarzom, fotografikom, grafikom, filmowcom, animatorom, muzykom i innym. Na przykład na kartach polskiej literatury pszczoły pojawiły się już w epoce renesansu, np. we fraszce „Na lipę”. Z okresu oświecenia znanych jest kilka bajek i przypowieści Ignacego Krasickiego, np. „Pszczoły”, „Pszczoła i szerszeń”, „Pszczoły i mrówki” oraz „Słoń i pszczoła”. Motywy entomologiczne można znaleźć w numizmatyce i filatelistyce już od dawna. Poza tym wizerunki owadów są bardzo popularne na przedmiotach codziennego użytku, np. pendrivy, etui na telefony i inne drobne przedmioty. Motyw pszczoły po raz pierwszy pojawił się w kolekcji włoskiego domu mody Gucci w latach 70. i został wykorzystany w debiutanckiej, damskiej kolekcji jesień-zima Michele w 2015 roku. Na wykładzie autorki przedstawią i omówią interesujące motywy owadzie w sztuce i popkulturze. | Od 6 klasy Szkoły Podstawowej | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, sala 116 (I piętro) | 5 z 30 | Tak |
Wystawa edukacyjna
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 09:30-14:00 | Niezbędnik entomologa, czyli badacza owadów Prowadzą: dr Anna Sobieraj-Betlińska, mgr Barbara Kilińska oraz Karolina Mrotek, Viktoriia Spilna (studentki II roku biologii I stopnia, członkinie Koła Naukowego WNB) Wystawa edukacyjna prezentująca pracę entomologa od podszewki. Uczestnicy wystawy dowiedzą się jak i czym zbierać pszczoły, mrówki, motyle i inne owady. Zobaczą jaki sprzęt jest używany do preparowania i przechowywania owadów. | liceum i dorośli | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, korytarz (I piętro) | 12 z 15 | Tak | 09:30-14:00 | Niesamowity świat owadów Prowadzą: dr Anna Sobieraj-Betlińska, mgr Barbara Kilińska oraz Karolina Mrotek, Viktoriia Spilna (studentki II roku biologii I stopnia, członkinie Koła Naukowego WNB) Wystawa edukacyjna prezentująca okazy entomologiczne, między innymi różne gatunki pszczół, motyli, ważek, chrząszczy, a także jednego z największych owadów w Polsce tj. turkucia podjadka. | liceum i dorośli | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, korytarz (I piętro) | 12 z 15 | Tak | 09:30-14:00 | Pszczoła miodna i produkty pszczele Prowadzą: dr Anna Sobieraj-Betlińska, mgr Barbara Kilińska oraz Karolina Mrotek, Viktoriia Spilna (studentki II roku biologii I stopnia, członkinie Koła Naukowego WNB) Uczestnicy wystawy zaobserwują pszczołę miodną z bliska - pod lupą. Poznają budowę ciała pszczoły, podział na tagmy: głowę, tułów i odwłok. Ułożą układankę o anatomii pszczoły - dowiedzą się gdzie znajdują się jelito, żołądek, serce i inne narządy wewnętrzne pszczoły. Obejrzą produkty pszczele: pyłek pszczeli, propolis, pierzgę, węzę, miód. | liceum i dorośli | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, korytarz (I piętro) | 13 z 15 | Tak |
Wystawa fotograficzna
CZAS | NAZWA | WIEK | SALA | WOLNYCH/MIEJSC | REZERWACJA | 09:30-14:00 | Wystawa zdjęć przyrodniczych pt. „Bioróżnorodność pszczół Białegostoku” Prowadzą: dr Anna Sobieraj-Betlińska, dr Agata Kostro-Ambroziak (Wydział Biologii Uniwersytetu w Białymstoku) Wystawa wybranych zdjęć przyrodniczych z książki pt. „Owady zapylające. Pszczoły Białegostoku”, której autorkami są Anna Sobieraj-Betlińska i Agata Kostro-Ambroziak. Wystawa będzie składała się z kilkunastu zdjęć dużego formatu i będzie przedstawiała m.in. takie gatunki pszczół jak: obrostka pospolita, porobnica chabrówka, pszczolinka niebieskawa, pszczolinka ruda, wałczatka dwuguzka, mamrzyk skrócinkowiec, trzmiel żółty… Piękne, często unikatowe zdjęcia, które można znaleźć we wspomnianej książce przekazało liczne grono osób z naszego kraju, ale też z innych państw. Wszystkim tym osobom w ramach serdecznych podziękowań, dedykowana jest ta wystawa. | liceum i dorośli | Katedra Biologii Środowiska, Al. Ossolińskich 12, korytarz (I piętro) | 13 z 15 | Tak |
|